3 راه برای درمان دندان درد اگر نمی توانید فوراً از دندانپزشکی مراقبت کنید

دلایل درد دندان می تواند از گیرکردن دانه در دندان آسیاب تا عفونت جدی که نیاز به جراحی دارد متغیر باشد. بنابراین اگر در دندان درد دارید، با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا آن را بررسی کند.
یک محلول آب شور می تواند به شستشوی ملایم ذرات غذایی که بین دندان های شما گیر کرده و ممکن است باعث درد شوند، کمک کند.
½ قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید، آب نمک را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید، سپس آن را تف کنید. این کار را می توان دو یا سه بار در روز تکرار کرد و همچنین به کاهش ناراحتی ناشی از آفت و التهاب لثه کمک می کند.
کمپرس سرد
اگر صدمه ای داشته اید، مانند زمین خوردن که شامل ضربه ای به دهان می شود، کمپرس سرد می تواند به انقباض رگ های خونی نزدیک محل آسیب کمک کند که می تواند درد را کاهش دهد. یخ یا یک بسته سرد را در یک حوله بپیچید و هر بار 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برنامه را طی چند ساعت تکرار کنید.
چای کیسه ای برای جلوگیری از خونریزی
چای کیسه ای با چای سیاه حاوی تانن است که می تواند به توقف خونریزی در دهان کمک کند و همچنین ممکن است تورم را کاهش دهد. این می تواند به تسکین درد قبل از قرار ملاقات با دندانپزشک برنامه ریزی شده و همچنین پس از کشیدن یا عمل کمک کند.
اگر بعد از کشیدن دندان مقدار کمی خونریزی ادامه پیدا کند، گاز گرفتن آرام روی یک چای کیسه‌ای مرطوب شده به مدت 5 تا 15 دقیقه باعث ایجاد فشار برای کمک به کاهش تورم و لخته شدن خون می‌شود. اما اگر بعد از چند بار امتحان کردن، متوجه شدید که خونریزی بدتر می‌شود، برای راهنمایی با دندانپزشک تماس بگیرید.
با مراقبت در منزل متوقف نشوید
یک دانشیار دندانپزشکی بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در نیویورک می‌گوید: دندان بدون دلیل صدمه نمی‌زند.حتی اگر دندان درد شما با مراقبت های خانگی بهبود یابد، او توصیه می کند که درد را توسط دندانپزشک بررسی کنید. درد در دندان می تواند علامت هشدار دهنده پوسیدگی دندان یا آبسه باشد که قبل از بدتر شدن آن مسائل نیاز به درمان دارند.